Linnea Hansen - Design by Julie Viktoria
Design by Julie Viktoria Design by Julie Viktoria

A Midsummer in Oslo

Hoppas ni har haft en bra midsommar! Det har jag i alla fall!! I fredags runt 10 så åkte vi till Norge igen. Denna gång för att det var One Direction konsert på kvällen. Så jag, mamma, pappa, Julia, hennes kompis Erika och Emma åkte till farmor och farfar över helgen. Konserten var så bra men det kommer kännas konstigt att inte se dem i Sverige på tisdag. Förbanden var dock ingen höjdare hehe. Jag och Emma somnade nästan för att de var så tråkiga. Men mer om konserten i ett annat inlägg tror jag då jag ska se om vi fick några bilder som jag kan lägga upp.

På lördagen så vaknade vi vid halv åtta för att vi skulle hinna locka håret innan vi åkte in till Oslo för en shopping dag. Alla fyra tjejer var lagom trötta, men det tänkte vi inte på. Jag fick med mig lite saker som jag tänkte visa snart. Har ni aldrig varit i Oslo tycker jag ni verkligen behöver besöka denna underbara stad! Ni kommer bli lika förälskade som jag är! Shopping, god mat, trevligt sällskap och fint väder är aldrig fel! Dagen avslutades med att jag och Emma hade det mysigt på balkongen med té, godis, melon, blåbär, choklad och en massa bra musik. Klockan var runt halv ett när vi kröp ner under varsit täcke.

Idag så ska vi inte göra något speciellt. Jag och Emma ska nog ut och fota lite, annars så ska vi bara ta det lugnt. Pappa, som var tvungen att åka tillbaka till Swedenland på fredag natt för jobb, slutar runt 18.00 idag och då kommer han hit och hämtar oss. Så någon gång i natt kommer vi väl hem. Inte så kul för den som ska upp och jobba imorgon hehe...

 
 
Vi startade med ett besök på Lush följt av bland annat MAC och H&M. Sen köpte vi oss en varsin baguette/bagel och köpte oss något att dricka på Starbucks. Jag valde en Classic Hot Chokolade. Sen fortsatte shoppingen innan vi gick till en annan Starbucks för att Emma ville ha en mug i hårdplast. När vi stod i kön så var det så sjukt varmt så köpte oss en varsin refresher. Jag och Emma gick för Very Berry Hibiscus och Julia en Cool Lime. Båda två är så sjukt goda! 
 

Julia fick lite inspo av mig och Emma som bytte namn tidigare att också byta namn, så hennes kompis kom på namnet Klara. Så kul förresten att de gör smileys på muggarna :)