Linnea Hansen - Design by Julie Viktoria
Design by Julie Viktoria Design by Julie Viktoria

30 questions for me

Vad är din stora, ständiga mat-craving?
Mammas biff med potatis och sky (så man kan mosa potatisen) och persiljesmör eller med pommes och beasås. Kakor går alltid hem också.
 
Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Parneviks helt klart!
 
Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över?
Jag skulle säga att jag är en bra lyssnare och mina kompisar kan prata med mig utan att jag går runt och säger det till alla andra. Jag finns alltid där för dem om man säger så. Ring mig vid tre på natten och jag kommer finnas där om du vill prata.
 
När brukar du oftast gå och lägga dig?
Runt elva under skolveckorna och runt tolv och halv två på helgerna.
 
Ditt senaste köp?
En klänning från Nelly.
 
Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
 LA och NYC hade inte varit helt fel. Eller få uppleva våren i Paris. London skulle inte heller suttit fel...
 
 Bilderna är från min 'Traveling' mapp på we♥it.
Vad längtar du till?
Sommarlov, konserterna i Maj och Juni och Scotland i Augusti.
 
Hur imponerar man på dig?
Genom att vara sig själv. Är du snäll, glad, roligt och några snygga drag så imponerar du på mig. En person som har lätt till skratt är alltid roligare att vara med. Ha gärna självförtroende också, men använd det på rätt sätt!
 
Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?
 Svart, även om det är det tråkigaste svaret. Eller blått då det finns i så många nyanser och det är den färgen jag passar bäst i.
 
Senaste filmen du såg på bio?
Tror det är This Is Us och det var 2013. Annars så har jag helt glömt bort vilken film jag såg. Tråkigt eftersom att det är så mysigt att gå på bio.
 
Höger eller vänsterhänt?
Jag är högerhänt.
 
Tycker du om kaffe?
Nej, men jag önksar att jag gjorde det.
 
Vad är du rädd för?
Ormar, det är seriöst det värsta jag vet. Jag vill så gärna besöka Austalien, men är så rädd att åka dit eftersom att de har så mycket ormar och andra obehagliga djur. Som är giftiga desutom. Döden är något jag också är rädd för. Eller snarare att någon som jag bryr mig om kommer dö. Jag är så känslomässig så bara att tänka på att någon kommer dö någon gång gör mig ledsen och jag kan börja gråta. Ibland när jag tänker på morfar så kommer det fortfarande tårar. 
 
Vad åt du till frukost?
Yoghurt, varm choklad och två mackor.
 
Vad var det senaste du åt?
Kycklingfilé, ris och grönsaker.
 
Vilket är det finaste ordet du vet?
'Lovely' eller 'Delightful'. Jag gillar hur de utalas, stavas och dess betydelse ♥
 
Hur vill du tillbringa din pension?
I ett varmt land med min livspartner. Spanien hade inte varit fel :)
 
Hur många kuddar sover du med?
Tre stycken. Jag tycker det är så mysigt, men kan inte ha fler för att min säng är så liten.
 
Hur många bilder har du på din mobil?
97 stycken. Jag laddar över bilder på datorn hela tiden för att det tar så mycket plats i min mobil att ha bilder.
 
Vad finns alltid i din handväska?
Läppsyl, handkräm, plånboken och mobilen. Hårsnoddar och hårnålar måste också alltid med. Läppsyl finns alltid med i mängder. Har oftast två neutrala och minst ett med färg.
 
 
Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota helt klart. Finns väldigt så saker som slår att känna gräset eller sanden mellan tårna på sommaren. Hemma på vintern så går jag alltid med strumpor på mig. Helst ett par av den supermjuka, lite fluffiga varianten.
 
Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder och smink tror jag. Jag tycker ju det är så himla kul.
 
Sover du med gosedjur?
Nej, knappt när jag var liten heller. Jag hade ganska många, men sov inte med någon förutom ett lamm som jag döpte Bella.
 
Vad har du för ringsignal?
Den klassiska iPhone-signalen - Maaariiiimbaa!
 
Svär du ofta?
I skolan - alltför mycket, men knappt hemma. Bara om jag är riktigt arg över något.
 
Vad gör dig extra glad?
Sol, utan tvekan, fina komplimanger och musik.
 
Vilken är din värsta ovana?
Jag biter på nagelbanden så jag har oftast sår där.
 
Bästa dofterna?
Nyklippt gräs och lukten i mormor och morfars gamla garage/källare. Det kanske låter konstigt, men det luktar intorkad bensin hahah. Lukten mormors bil tycker jag också om.
 
Är det något rosa i rummet du är i nu?
Inte så mycket, men ja några saker. En del av överkastet till sängen, min tangle teazer, en bralette och min babylips tror jag.
 
Vilken sång gör dig mest glad när du hör den?
Shut Up and Dance med Walk the Moon eller Hoedown throwdown och nobody's perfect från Hannah Montana. Humuhumunukuapua'a från High School Musical 2 blir jag också så glad av. De tre sista har jag så bra minnen till och det är därför de kommer med på listan :)